• Auto Hoogvliet
  • Motor
  • Kull
  • Motoren

 

 

parts-for-sale

 

 

magazines-customshows

Injectie tuning

De standaard Harley-Davidson motoren met originele uitlaten zijn vanaf de fabriek te arm afgesteld. De reden hiervan ligt in de hoge emissie (uitlaatgas)-eisen.
Als er een ander luchtfilter en/of een nieuwe uitlaat gemonteerd wordt dan gaat de motor nog armer lopen er wordt hierdoor extreem heet. Het probleem van te heet worden en het hortend en stotend rijden van de motor wordt steeds erger. De olietemperatuur loopt hierdoor extreem hoog op en smeert de motor niet meer zoals het hoort wat als gevolg kan hebben dat de zuigers in de cilinders of de rollen van de drijfstangen en krukaspen vastlopen.
Om dit probleem op te lossen is het noodzakelijk om de injectie en ontsteking, welke voorgeprogrammeerd is in de motorcomputer of ECU, opnieuw goed af te stellen (optimaliseren). Wij programmeren met behulp van de DirectLink, Flash Tuner Optimalisatie Software een DirectLink basiscalibratie. Met een DirectLink basiscalibratie gaat de motor weer soepel en koel rijden.

Voordelen DirectLink, Flash Tuner Optimalisatie Software:

  • DirectLink heeft een verscheidenheid aan basiscalibraties voor stage 1 set ups en voor verschillende typen uitlaten
  • De DirectLink basiscalibraties zijn geschreven voor Europese Harley-Davidson motoren in plaats van Amerikaanse Harley-Davidson motoren. De reden hiervan ligt in het feit dat het brandstofverhaal tussen een Europese motor en een Amerikaanse motor een compleet ander verhaal is. Daardoor sluit een DirectLink basiscalibratie beter aan bij de set up van de motor en bereikt u een beter optimaal resultaat!
  • DirectLink basiscalibraties zijn geschreven voor Europese Harley-Davidson motoren in plaats van Amerikaanse modellen. De Europese modellen hebben nl. een klep bij het filter en in de uitlaat en de Amerikaanse modellen niet. Ook hierdoor met DirectLink een beter optimaal resultaat!